Vyhledat
  • smejkal66

Benchlearning visit v Dopravním podniku hl. města Prahy

Autor: Štěpán Smejkal

V úterý 7. září se uskutečnil dlouho očekávaný Benchlearning visit v pražském dopravním podniku organizovaný Centrem excelence. Událost, která byla naplánovaná již dvakrát v roce 2020, ale kvůli pandemii covid byla několikrát odložena, se konečně podařilo realizovat až začátkem letošního září. Dlouhé čekání ale stálo jednoznačně za to. Účastníkům akce – členům Centra excelence se otevřely brány do jinak pro veřejnost uzavřeného prostoru Ústředních dílen Dopravního podniku v Praze-Hostivaři, ve kterém procházejí údržbou, opravami a někdy až neuvěřitelnou revitalizací tramvaje a autobusy, jež ve svém běžném provozu denně přepraví po Praze až 1,3 milionu cestujících. Během dopoledne jsme tak měli jedinečnou příležitost prohlédnout si celý provoz Opraven tramvají za doprovodu vedoucího celého provozu, který nám spolu s dalšími pracovníky detailně popsal proces údržby, renovace a revitalizace tramvajové flotily. Dozvěděli jsme se, jaké druhy oprav tramvají dle náročnosti existují. Na vlastní oči jsme viděli celý proces opravy, jejíž součástí je převoz celých tramvají na speciálním řízeném vzduchovém „polštáři“, demontáž, sváření, elektroinstalace, montáž, lakování a celá řada dalších činností pro české zlaté ručičky. Bohužel jsme také slyšeli a viděli, co dokážou v tramvajích napáchat vandalové a jakou práci a náklady pak představuje odstraňování těchto zbytečných škod. Během odpoledne nám pak zástupci oddělení personalistiky a kvality DPP představili způsob práce se studenty učilišť jakožto budoucími pracovníky v Opravnách a jedinečný systém standardů kvality, jehož základy byly poprvé implementovány v roce 1997.

Víte, že…


- moderní úsporné tramvaje spotřebují díky zákaznickým periferiím (např. klimatizace, wifi) více energie než staré soupravy,

- ročně pražský dopravní podnik přepraví kolem 715 milionů cestujících,

- kvalita ve veřejné dopravě se řídí podle normy ČSN EN 13816:2003, jejíž základy vznikly v Paříži v 90. letech minulého století,

- 76 % cestujících volí elektricky vedenou formu městské dopravy a veřejná doprava je nejekologičtější možností pohybu ve městě,

- přesto DPP počítá se zachováním cca. 25 % autobusů takzvaně "v naftě" kvůli zajištění alespoň nejnutnější dopravní obslužnosti a spolupráce s integrovaným záchranným systémem v případě blackoutu či obdobné mimořádné situace,

- celkem má pražský dopravní podnik 11 215 zaměstnanců a z toho je kolem 4 500 řidičů,

- zeleň v kolejišti tramvají významně snižuje hlučnost provozu?

Autor:

Ing. Štěpán Smejkal je manažerem CZECH MADE a Centra excelence v České společnosti pro jakost

Kontakt: smejkal@csq.cz

5 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše